چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

واردات یک میلیارد دلار خودرو در سال 91

واردات انواع خودروهای سواری در سال گذشته با رشد 11.3 درصدی بالغ بر 44 هزار و 341 دستگاه شد.
براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در سال 1391 ارزش واردات خودروهای سواری به کشور نیز با افزایش 30.59 درصدی به یک میلیارد و 84 میلیون دلار رسید. همچنین وزن خودروهای سواری با افزایش 12.73 درصدی به 72 هزار تن رسید.
میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی در سال گذشته معادل 24 هزار و 441 دلار بود که نسبت به سال 1390 افزایش 17.34 درصدی را نشان می‌دهد.
امارات اصلی‌ترین مبداء واردات خودروی کشور در سال گذشته بود به طوری در سال 1391 سهم امارات از واردات خودروی ایران از نظر تعداد و ارزش به ترتیب به 57.73 و 65 درصد رسید.
کره‌جنوبی و کویت نیز به ترتیب از نظر تعدادی 27.22 و 4.12 درصد از واردات خودروی ایران را به خود اختصاص دادند. سایر کشورها نیز سهمی معادل 10.93 درصد در واردات خودروی ایران داشتند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266748

2 کشته در انفجاری در حومه تبریز

در اثر انفجار در مرکز ضایعات در حوالی شهرک آزمایش تبریز دو نفر جان خود را از دست دادند.

ساعت 8:15 صبح امروز- یکشنبه- این انفجار به اورژانس 115 اطلاع داده شد و در پی آن آمبولانس‌های مرکز تبریز به محل حادثه اعزام شدند. در اثر این سانحه دو نفر به شکل فجیعی جان خود را از دست داده بودند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266753

آمار واقعی طلاق افراد زیر 19 سال!

از سال 85 تا سال گذشته، 85 هزار و 200 واقعه طلاق بین افراد زیر 19 سال کشور صورت گرفته که از این تعداد 4000 واقعه مربوط به کودکان دختر زیر 14 سال است.

از سال 85 تا 90، 616 هزار واقعه طلاق در کشور رخ داده است که 81 هزار و 500 واقعه از این تعداد مربوط به دختران زیر 19 سال و7700 واقعه مربوط به پسران زیر 19 سال است.

طی پنج سال عنوان شده در آمار 63 نفر از کودکان پسر زیر 15 سال و 4000 نفر از دختران زیر 14 سال طلاق گرفته‌اند که این آمار در بین کودکان دختر.

یک میلیون و 859 هزار واقعه ازدواج در میان افراد زیر 19 سال طی آن سالها صورت گرفته است که از این تعداد یک میلیون و 589 هزار کودک دختر و 270 هزار کودک پسر وجود بوده‌اند.

از میان ازدواج‌های صورت گرفته در سالهای یاد شده، 201 هزار و 200 واقعه مربوط به کودکان زیر 15 سال بوده است، 196 هزار واقعه ازدواج از این تعداد مربوط به کودکان دختر زیر 14 سال و پنج هزار و 200 واقعه مربوط به پسران زیر 15 سال ثبت شده است.

کودک، طبق ماده اول پیمان نامه جهانی حقوق کودک که در کشور ما نیز پذیرفته شده است به هر فرد زیر 18 سال اطلاق می‌شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266751

بحران غذاهای سمی را جدی بگیرید

روی پرتقال و سیب و کیوی نمونه برداری انجام شد.  نتیجه این بود که در تمام نمونه ها باقیمانده آفت کش ها در حد "مجاز" و "بیش از حد مجاز" بود. سبزی های برگی، بیشترین میزان و میوه های انبار شده کمترین میزان سموم را داشتند.  
آثار سموم معلق و ممنوع شده و سموم توصیه نشده هم در مواردی مشاهده شده است.  
 مثلا میزان نیترات در کاهو خیلی زیاد و حدود 10 برابر حد مجاز بود. البته وقتی بررسی کردیم، بازگشت خورده و صادرات آن متوقف شده است.
در بررسی گوشت ها هم با کمال تعجب دیدیم در مرغ میزان سرب خیلی بالا است و در نظارت بر غذای دام خلأهایی وجود دارد... .»
برخی محصولات کشاورزی مسموم که در پروسه صادرات ، مرجوع شده بودند به جای معدوم شدن ، در بازار داخلی توزیع شده اند.
امسال در شمال کشور شاهد  بودیم که علی‌رغم استفاده مکرر از سم، آفت زیتون به خوبی کنترل نشد و کشاورز مجبور به استفاده‏ بیشتر از سم شد. این سم حالا به همراه روغن زیتون و به صورت مستقیم وارد بدن مردم خواهدشد.
در جنگ بین باغدار و آفت، سم زیادی مصرف شد. آنقدر زیاد که به پسته برخی باغ‏ها با احتیاط باید دست زد! ولی همین محصول بزودی بسته‏ بندی می‏شود و به دست مردم می‏رسد.»
«سموم به صورت تدریجی وارد بدن مصرف‌کننده می‌شوند، لذا آثار مهلک خود را ناگهانی بروز نمی‌دهند. به همین دلیل است که با مرور زمان و با توجه به میزان تجمع سم، بدن مصرف‌کننده شروع به واکنش می‏کند. این آثار در ارگان‎هایی مانند پوست، دستگاه عصبی، دستگاه گوارش و غدد درون ریز و خون، خود را نشان می‌دهند. اما معمولا آسیب ‌پذیرترین بخش، دستگاه گوارش است که بیش از اندام‏های دیگر مورد آسیب قرار می‏گیرد. درواقع سم به بزرگ‏‏ترین غده دستگاه گوارش یعنی کبد وارد می‏شود و آن را به تدریج تخریب می ‏کند.»
 وقتی میوه و سبزی ، که خوردن آنها توصیه دائمی پزشکان است ، تبدیل شده اند به "پلی برای ورود انواع سموم به بدن" ، باید هم سرطان در کشور شیوع یابد و هرکدام از ما ، فرد به فرد در معرض ابتلا باشیم. حال بماند عوامل سرطانزای دیگری مانند آلودگی هوا و ... .
مسوولان دولت و مجلس هم که در قبال انتشار این خبرها ، فقط نقش "تماشاچی" را بازی می کنند و جز نگاه کردن ، کار نمی کنند.

گو این که جان انسان ها ، برای کسی ارجمند نیست.
با این وضع ، دیری نخواهد پایید که ایران ، پایتخت سرطان جهان خواهد شد و  میلیون ها ایرانی با ابتلا به سرطان ، دچار مرگ زود رس خواهند شد.
*بعد از تحریر:
عجالتاً تا دولت بعدی که شاید در قبال جان انسان ها مسوولیت بیشتری به خرج دهد ، میوه ها را عمیق تر پوست بگیرید!

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266444

شادی صدها نفر در لندن برای مرگ تاچر

صدها تن از مخالفان مارگارت تاچر شامگاه شنبه با تجمع در میدان ترافالگار لندن مرگ نخست وزیر سابق انگلیس را در زیر هوای بارانی جشن گرفتند.
کارگران سابق معادن ذغال سنگ که در دهه 1980 اعتصاب یک ساله علیه دولت تاچر ملقب به بانوی آهنن مشارکت داشتند به فعالان چپ افراطی و دانشجویانی پیوستند که به افتخار مردن وی جشن گرفتند.
چندتن از اجتماع کنندگان گفتند که قصد دارند در جریان مراسم تشییع جنازه روز چهارشنبه تاچر با صف کشیدن در مسیر مراسم و پشت کردن به تابوت حامل جنازه اش تجمع اعتراضی مشابهی برگزار کنند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266767

شکایت کارگران به دیوان عدالت و مجلس

تورم در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل، بیش از 50 درصد رشد داشته است.

علی لاریجانی در گفتگو با مهر، دستمزد تعیین شده برای سال 92 را غیرقابل قبول خواند وگفت: رقم تعیین شده از نظر کارگران غیرمتعادل است، چنین مبلغی با وجود تورم افسارگسیخته در سبد غذایی تمامي حقوق بگيران که نسبت به سال 90 تا 3 برابر افزایش پیدا کرده است، جوابگوی معیشت خانوار کارگری نخواهد بود.

تمام اقلام کالاها در سال گذشته حداقل 3 بار افزايش قيمت داشته اند، ولي حقوق كارگران فقط يكبار در سال افزايش مي يابد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/313475

پایان خوش لب تاپ مسروقه لندنی در تهران

داستان مک‌بوک یک بریتانیایی که پس از سرقت سر از تهران درآورده بود، ظاهرا پایانی خوش داشته است. صاحب اصلی مک‌بوک به عنوان عذرخواهی به علت انتشار عکس‌های خصوصی دارندگان ایرانی، آن را به صاحب تازه بخشیده است.
به گزارش دویچه وله، سرقت مک‌بوک یک انیماتور ساکن لندن به نام دم دلتورته روز ۴ فوریه (۱۶ بهمن ۱۳۹۱) وی را بر آن داشت تا با استفاده از اپلیکیشن Hidden که  روی این مک‌بوک نصب شده بود، محل تازه ان را بیاید: کیلومترها دورتر، در تهران.
صاحب مک‌بوک با کمک این اپلیکیشن نه تنها محل دقیق آن را یافت بلکه تصاویری را از صاحبان آن تهیه کرد. دم دلتورته که وبلاگی با عنوان "لپ‌تاپ دم در ایران" برای پوشش این ماجرا راه‌اندازی کرده بود، این تصاویر را با نقشه دقیق محل سکونت صاحبان تازه منتشر کرد.
خبر مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی و فارسی قرار گرفت و تصاویر خصوصی صاحبان تازه لب‌تاب همه جا منتشر شد. گرچه بعدتر دلتورته تصاویر را با عکس‌های مات شده عوض کرد اما فضای مجازی از تصاویر روشن صاحب ایرانی مک‌بوک پر شده است.
روز جمعه ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) دم دلتورته در مطلبی در وبلاگ‌اش از تماس دارنده ایرانی مک‌بوکش خبر داد. این شهروند تهرانی گفته است که به هیچ عنوان از مسروقه بودن مک‌بوک خبر نداشته و حاضر است آن را برای صاحب اصلی پس بفرستد.
دم دلتورته اما می‌نویسد به عنوان عذرخواهی از قضاوت نادرست و عجولانه‌اش و به اشتراک گذاشتن تصاویر خصوصی این خانواده ایرانی، مک‌بوک را به آن‌ها بخشیده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266787

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب